Категории каталога

Мои файлы [10]
Teza de vara - 2008 [6]
BAC-2008 [1]
BAC-2009 [0]
SESIUNEA - 2009 [0]

Форма входа

Мини-чат

Наш опрос

Care dispartitura a sitelui va place mai mult?
TOTAL RAPUNURI: 1512Rezultate



Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0


Вторник, 07.05.2024, 15:03
Приветствую Вас Гость | RSS
Liceul_Teoretic_Ana_Muntean_Ialoveni
Главная | Регистрация | Вход
Каталог файлов


Главная » Файлы » Мои файлы

Raportul de dare de seama pentru anul 2010-2011
[ ] 02.09.2011, 14:05
Raportul de activitate al Liceului Teoretic "Ana Muntean” or. Ialoveni in anul de studii 2010-2011 scoala este principalul instrument al educatiei copiilor si tinerilor. Este locul in care o comunitate – elevi si profesori trebuie sa satisfaca niste obligatii, ce reprezinta necesitati de valoare. In acest cadru , scoala are responsabilitatea de a face educatie, de a readuce in spatiul ei valorile stiintei pentru a produce oameni sanatosi ca fiinte culturale si cetateni europeni. Toate acestea au fost si sint posibile datorita implicarii profesorilor, a colaborarii parintilor si partenerilor din comunitatea locala, datorita elevilor, care inteleg rolul scolii si care,prin modul in care inteleg sa se pregateasca pentru viata, raspund cerintelor timpului. Preocuparile majore a cadrelor didactice si a conducerii liceului a fost in anul de studii 2010-2011 infaptuirea unui proces educational de calitate si inclusiv al carui rezultat sa fie cresterea continua a performantelor scolare – dar si armonizarea demersului didactic cu standardele educationale europene. Compartimentele existente in institutia noastra au avut o activitate normala in anul care a trecut. I. Managementul scolar. a) Activitatea personalului de la conducerea liceului. In anul scolar 2010-2011 conducerea Liceului Teoretic "Ana Muntean” a fost asigurata de echipa formata din Sacara V. – director, Cojocaru A.,Grigorita A.,Luca A. – directori adjuncti pe instruire, Tupicico G. – director adjunct pe educatie, Salari A. – director adjunct pe gospodarie, care impreuna cu membrii Consiliului de Administratie au asigurat buna desfasurare a procesului instructiv-educativ, precum si indeplinirea obiectivelor cuprinse in planul managerial prezentat la inceputul anului scolar. Echipa manageriala a urmarit respectarea si indeplinirea atributiilor ce-i revin in calitate de conducator, de evaluator. Deasemenea echipa manageriala si-a asumat raspunderea crearii , mentinerii si dezvoltarii climatului pozitiv, favorabil, eficient si creativ urmarind sa formeze din membrii personalului didactic o adevarata echipa. A organizat desfasurarea in bune conditii a tuturor probelor de evaluare de pe parcursul anului scolar (examen de evaluare clasa IX, probele de competente pentru examenul de bacalaureat, probe de verificare a cunostintelor la limba de instruire si matematica la finele anului scolar in invatamintul primar).Conducerea liceului a desfasurat o activitate transparenta prin comunicare permanenta cu toate cadrele didactice si restul personalului angajat si nu au exista grave probleme de comunicare intre profesori si elevi, comunicarea cu parintii elevilor s-a realizat sistematic prin sedinte semestriale si prin consultatii. In anul scolar 2010-2011 nu ne-am confruntat nici cu un caz de abatere disciplinara serioasa, celelalte reclamatii care au vizat relatiile profesor-elev sau elev-elev au fost solutionate la nivelul Consiliului Profesoral sau Consiliului de Administratie.Directorii liceului au efectuat ore de asistenta, in special la profesorii suplinitori, profesorii inscrisi la grade didactice, si au discutat cu profesorii inspectati, si cu sefii de catedre, urmarind imbunatatirea procesului de predare- invatare. In cadrul atestarilor nici o ora nu a fost apreciata sub nivelul satisfacator. Consiliul de Administratie si-a desfasurat activitatea respectind tematica sedintelor propusa la inceputul fiecarui semestru, dar a solutionat cu mod operativ toate problemele aparute, chiar si neplanificate, luind hotaririle care se impuneau in fiecare situatie. Puncte slabe: - promovarea insuficienta a imaginii scolii; - unele intirzieri in verificarea documentelor scolare( agendele elevilor, cataloagele de clasa, cataloagele cu evidenta lucrului extrascolar, planificarile de lunga si scurta durata a cadrelor didactice); - lipsa unor masuri punctuale de sanctionare a nerealizarii in comisiile de specialitate; - numarul insuficient de asistente la ore; - activitate slab prezentata in comisiile metodice pe discipline la nivelul scolii; - comunicare discontinua intre scoala si familie; - nerealizarea nici a unui proiect de finantare international; Personal didactic angajattotalprimarGimnazial si liceal
Cadre didactice titulare411031
Cadre didactice angajate prin cumul din alte institutii scolare817
Distribuirea pe grade didactice a personalului didactic angajat: numar personal didactic calificatNumar personal didactic necalificatDebutanti
Cu grad superiorCu gradul unuCu gradul doiCu definitivatFara definitivat
283360
0 0
Personal didactic auxiliar: Total personal didactic auxiliar 8-persoane. Distribuirea personalului didactic auxiliar in functie de calificari: functiaNumar personalCalificarea DA sau NU
Secretar 1DA
Sef de gospodarie 1DA
Bibliotecar 2DA
Laborant4DA
Gradul de acoperire a posturilor existente cu personal didactic auxiliar, conform normativelor in vigoare: 100%. Personalul nedidactic (administrativ) Total personal nedidactic angajat: 12-persoane. Distribuirea personalului nedidactic angajat, in functie de calificari: Functia Numar personal Calificare (DA sau NU)
Muncitor 1DA
Paznici 3DA
Deridicatori 6DA
Bucatari 2DA
Gradul de acoperire a posturilor existente cu personal nedidactic, conform normativelor in vigoare: 100%. b) Activitatea personalului didactic auxiliar si administrative. Angajatii inclusi in categoria administrativului, isi fac datoria in mod normal. Speram ca si la nivelul dvs, al dirigintilor si profesorilor se observa faptul ca solicitarile adresate personalului de intretinere sunt rezolvate la timp, si ca exista o mai mare preocupare pentru aspectul scolii si/sau pentru curatenie. Cantina are dotari functionale suficiente, iar numarul mare de cereri pentru inscrierea in listele elevilor din institutie este o confirmare a acestui lucru. Serviciile de secretariat si administrativ s-au implicat in mod activ in activitatea liceului. Doamna Deleanu Larisa a asigurat buna pastrare si buna completare a tuturor documentelor de evidenta scolare. Laborantii informaticieni, Silantiev si .... au administrat reteaua de calculatoare in cel mai profesionist mod (studenti ai facultatii de matematica si informatica la USM, absolventii nostri). D-na Cojocaru A. si d-l Pisica V. Au completat baza de date pentru absolventii liceului neavind nici o obiectie din partea ME. Biblioteca a functionat in interesul liceenilor si a liceului. Fondul de carte a fost imbunatatit si numarul de cititori a crescut. Elevii claselor primare au batut recordul in sala de citire, toate enciclopediile le rasfoiau si literatura suplimentara citeau. Doamna Tomsa T. A desfasurat activitati prevazute in fisa postului, s-a implicat in alte activitati ale liceului si a participat la activitati extrascolare. A implimentat proiectul Asociatie Veteranilor "Bunei si nepotei” in liceul nostru. II. Curriculum, procesul instructiv-educativ. Intreaga activitate desfasurata de cadrele didactice din Liceul Teoretic "Ana Muntean” pe parcursul anului scolar 2010-2011 s-a desfasurat in conformitate cu legislatia in vigoare si sub directa coordonare a DGITS r.Ialoveni, Legea invatamintului a RM, Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamint preuniversitar si a unitatilor scolare, ordinele si notificarile emise de ME, precum si a altor acte normative emise de Inspectoratul scolar. De asemenea, proiectarea curriculara a respectat ordinele ME privind Planul cadru, programele scolare. In anul scolar precedent institutia bilingva – Liceul Teoretic "Ana Muntean” a functionat ca forma de invatamint cu cursuri de zi acoperind cele trei niveluri: primar, gimnazial si liceal intrun singur schimb. Planul cadru, componenta esentiala a curricum-ului national a fost aplicat corect, urmarindu-se alocarea corecta a numarului de ore pentru toate disciplinele si tinindu-se cont de orele care fac parte din orele obligatorii precum si de orele optionale si extracurriculare. Activitatea echipei manageriale la capitolul "Realizarea functiei de planificare, organizare” intr-o inspectie tematica de catre DGITS a fost inspectata in noiembrie 2010. Schemele orare au fost intocmindu-se numarul maxim de ore prevazute de documentele in vigoare si de spatiul si de spatiul pe care-l avem la dispozitie. Deasemenea in cadrul catedrelor si a comisiilor metodice la inceputul anului scolar au avut loc dezbateri privind alegerea manualelor alternative, care vor fi folosite, respectindu-se lista manualelor aprobate de ME. III. Dimensiunile calitative. Procesul instructiv=educativ a) Promovabilitatea Invatamint Procent
Primar 100%
Gimnazial 100%
Liceal umanist
real

100%
100%

b) Rezultate obtinute. 1. Examenul de evaluare – 2011. Limba si literatura romana: clasa Elevi prezentiSub nota 5
Nota 1Nota 2Nota 3Nota 4
Peste nota 5
Nota 5Nota 6Nota 7Nota 8Nota 9Nota 10
promovabilitate
928/70 000/0
6/0 6/412/16/10/10/0
100%
Matematica 935 00025111160094%
Limba rusa 970000041110100%
Limba engleza 9350000497861100%
Limba romana alolingvi 970000023200100%
2. Admiterea in clasa X-a Admiterea -2010 Candidati inscrisi la concursElevi admisiElevi ce provin din alte scoliProfil real La inceput de an La sfirsit de an
Profil umanist La inceput de anLa sfirsit de an

7059212928
3028


Admiterea 2010
Ultima medie
Profilul real7,05
Profilul umanist6,98
3. Examenele de Bacalaureat. Examenul de Bacalaureat din anul 2010-2011 s-a desfasurat conform noii Metodologii. In al doilea semestru au avut loc probe asemanatoare cu cele de la examenul de BAC, in care au fost implicati profesorii liceului, iar elevii au fost evaluati conform normelor si standarelor oficiale. Bacalaureat 2011. Elevi Inscrisi
44
Elevi admisi
44
Elevi respinsi
0
Peste nota 5 Media 5Media 6Media 7Media 8Media 9Media 10
29201100
Promovabilitate 95,5%


4. Olimpiade scolare. Rezultate obtinute in anul scolar 2010-2011 la olimpiadele scolare raionale si republicane
Obiectul Faza premiulNr.de eleviObservatii
Limba si literatura romanaRaion I1
Limba romana alolingviRaion RepublicaI, II Mentiune 2 1
Limba rusaRaion I1
Limba englezaRaion II,III,III4
Matematica RaionIII,Mentiune3
Ecologia Raion III3
Chimia Raion I,Mentiuni 34
Istoria Raion Mentiune 1
5. Concursuri si activitati extrascolare - "Sa traiti , sa infloriti!” – au participat elevii cercului dramatic "La steaua” condus de D-na Doschinescu A., folcloric – condus de D-na Stavinschi L. In cadrul turneului raional au obtinut mentiune. - "Creanga vesnic verde” – organizat de biblioteca oraseneasca "P.Stefanuca” a invitat pentru participare cenaclul "La steaua” cu spectacolul "Copii in catusele Siberiei” de scriitorul S.Vangheli cu participarea lui S.Vangheli. - Omagiu lui Gh.Vieru cu genericul "Un poet cu lira in lacrimi” - Obiceiuri si traditii "Noaptea Sf. Andrei” – in casa raionala de cultura au participat cenaclul "La steaua” - Omagiu "Limba noastra cea romana” cu participarea declamatorilor la biblioteca pentru copii "S.Vangheli” - Proiectul "Legatura intre generatii” cu genericul "La sfat cu bunicii” realizat de Sfatul Veteranilor, elevii liceului si biblioteca liceului. - Concursul republican "Descopera povestea prin teatru” pentru clasele primare le-au adus locuri premiante participantilor nostri : 1, 3 si mentiuni. - Saptamina limbii romane cu genericul "Sarut femee mina ta” - Expozitie la Moldexpo - Expozitie la Palatul feroviar de "Ziua copiilor” - Expozitie la "Russcaia Obscina” - Expozitie la Casa Nationala din obiectele confectionate de copiii cercului "Miini dibace” condus de profesoara Miron E. Care de peste tot au adus premii si multe multumiri. Nivelul primar: - Serbarea "Toamna de Aur” clasele 1-4 au participat cu desene, compozitii din flori confectionate de dinsii - Concursul "Eroii povestilor lui Ion Creanga” petrecut de biblioteca pentru copii "S.Vangheli” unde elevii Grubleac P. Clasa 4 si Demian Mihaela clasa 3 au fost premiati - La masura "Gingas martisor”, care a inclus expozitia de martisoare, au fost evidentiati elevii clasei a II-A, diriginte Vasilita R., clasei IV-a, diriginte Berezovscaia E. - In cadrul cercului "AFLATOUN” copiii au participat in mai multe concursuri de obiecte confectionate de ei. In cursul anului scolar in cadrul liceului s-au desfasurat activitati care au vizat componente educative variate. Unele au fost activitati de sine-statatoare si au vizat, in mod special, educatia pentru receptarea unor valori culturale si morale (toleranta, solidaritate, spirit de echipa); - "Balul bobocilor” – clasele v-a; - Serbarea "Pomul de Craciun”; - Sarbatoarea usilor deschise "Intilnirea cu absolventii”; - Comemorarea Zilei Victoriei; - Participarea liceenilor clasa X-a la sezatoarea "Bunei si nepotei”; - Mai multe excursii prin locurile sfinte ale RM; - Participarea claselor liceale la actiunea de salubrizare a riului Isnovet "De la sat la sat un riu curat” Educatia pentru securitatea personala. Derularea lectiilor interactive de educatie rutiera din cadrul programului educational condus de profesoara Miron E. Educatie pentru mediu si dezvoltare durabila. - Mese rotunde cu tema riscurilor consumului de droguri moderate de profesoarele Grigorita Oxana si Castravet Vera; - "Ecologia cosmetica” sub indrumarea profesoarei cu gradul superior didactic Pernai Alexandra. - Si clasele primare au desfasurat proecte educationale, care au vizat educatia ecologica si formarea unor deprinderi de viata sanatoasa, deasemenea au avut loc activitati interactive pe tema atitudinii si a comportamentului iresponsabil fata de mediul inconjurator. IV. Activitatea metodica si de formare. Activitatea de formare s-a realizat si prin participarea cadrelor didactice la activitati metodice organizate la nivel de scoala si raion si la diverse simpozioane: - Participarea la consfatuirile metodice de la inceputul anului scolar - Participarea profesorilor de limba romana Doschinescu A., chimie – Pernai A. conducatorul cercului folcloric – Stavinschi L. La atelierul de lucru a directorilor din raion cu lectii deschise in cadrul seminarului practic cu directorii; - Participarea profesoarelor Muzicant L. SI Gusac V. La lectii deschise cu asistarea voluntarilor din Norvegia si Moldova la cercul "AFLATOUN”; - Participarea catedrei claselor primare la seminarul raional in incinta liceului teoretic "Ana Muntean” cu lectii deschise si analize; - Participarea tuturor invatatorilor la seminarele pedagogice organizate in cadrul catedrei claselor primare cit in liceu atit si in cadrul raionului; - Lectii deschise la chimie, limba si literatura romana in cadrul atestarii si a concursului "Pedagogul anului” la Doschinescu A., Pernai A.; - Referate/dezbateri metodice in cadrul comisiei metodice a invatatorilor: "Rolul lecturii si al exercitiilor – joc la limba si literatura romana”; "Caracteristicile copiilor cu deficiente de invatare; - Participarea la seminarele republicane: ‘Parteneriat in educatie pentru mediul inconjurator”, "Parteneriat comunitar in promovarea scolii prietenoase copilului” - Lecti Pacii, Ziua Europei. Remarcam implicarea cadrelor didactice din liceu la organizarea, examinarea si evaluarea lucrarilor de la diverse probe sau examene. Limba si literatura romana: Bacalaureat/proba de competente, examen de evaluare pentru clasa IX-a, olimpiade scolare; Matematica: examen de evaluare pentru clasele IX-a, proba scrisa de Bac, olimpiade raionale, pretestari; Limba straina: proba de competente din cadrul examenului de Bacalaureat, examen de evaluare pentru clasa IX-a, olimpiada scolara, probe de verificare a cunostintelor. Chimia/istoria/geografia/fizica: olimpiada, probe de competente in cadrul examenului de Bacalaureat. V Situatia principalilor indicatori Economico-financiari pe anul 2010-2011. La cheltuieli ne-am incadrat in prevederile bugetelor alocate pentru anii 2010 si 2011. a) Reparatii curente. In anul 2010-2011 s-au efectuat lucrari de reparatii constind in: - igienizare Sali, Sali de clase, grupuri sanitare, holuri si scari, Sali de sport si cantina/festivitati, biblioteca, ateliere - inlocuirea unor obiecte sanitare in grupurile sanitare; - reparatia acoperisului deteriorat in rezultatul furtunilor; - lucrari de timplarie; - alte lucrari necesare (montare gresie, schimbare usi PVC, lambriuri). b) Cheltuieli de capital. La titlul cheltuieli de capital s-au cheltuit; - 20000 lei la procurarea vopselei pentru lucrari cosmetice de reparatie; - 3000 lei inventar la cantina s-a procurat; - 119000 lei constructia depozitului. c) Alte cheltuieli – burse elevi. In ceea ce priveste bursele de elevi in anul scolar situatia a fost urmatoarea: doi elevi din clasele liceale Grigorita Cristina si Condrea Natalia de la Consiliul Raional au primit burse. VI. Diagnostica unitatii scolare. Puncte tariPuncte slabe
- calitatea personalului didactic - numar mare de profesori calificati - rezultate bune obtinute la olimpiadele raionale - posibilitatea obtinerii de Bacalaureat (doar 2 restantieri” - formarea celui de-al doilea laborator de informatica si dotarea lui cu necesarul de calculatoare - asigurarea laboratoarelor cu laboranti calificati - asigurarea securitatii elevilor si a personalului didactic prin forma de instruiri - sustinerea scolii de catre autoritatile locale si interesul acestora pentru asigurarea conditiilor favorabile procesului instructiv-educativ - activitatea cenaclului "La steaua” care participa la toate concursurile si festivalurile raionale, orasenesti si chiar la unele republicane - participarea elevilor la cercuri extracuriculare (sport, dans, pictura, etc.)- scaderea dramatica a mediei de admitere in clasa X-a profil umanist - disponibilizarea scazuta a unor cadre didactice de a se implica in programe si proiecte educative - nerespectarea programului de catre unele cadre didactice - frecventa slaba in clasele XI-XII - dezinteresul elevilor pentru unele activitati extrascolare, dezinteres sustinut si de parinti la ciclul gimnazial si liceal; - folosirea unor laboratoare ca Sali de curs (biologia) - lipsa vestiarelor la sala de sport; - slaba diseminare a activitatilor desfasurate la nivelul scolii, comunicare insuficienta intre catedre; - lipsa de comunicare si de interes a unor parinti la ciclul gimnazial si liceal; - indiferenta unor cadre didactice fata de respectarea regulamentului intern in ceea ce priveste tinuta elevilor; - abandonarea proiectului de realizare a ziarului liceului; - promovarea slaba a activitatii Consiliului Scolaresc.
Oportunitati Amenintari
- pozitionarea unitatii scolare in centrul orasului; - colaborarea cu institutul de formare a cadrelor didactice - recunoasterea liceului de catre ME; - frecventarea anuala a cursurilor de perfectionare si formare continua; - Posibilitatea de acces la institutiile de invatamint din Chisinau ; - Acces nelimitat la reteaua Internet ; - Materialele didactice achizitionate duc la modernizarea orelor de curs. - - instabilitatea lrgislativa si a curricumul-ui in sistemul de invatare ; - sistemul de admitere in clasa X-a; - mobilizarea cadrelor didactice la unele discipline; - salarizarea inadecvata duce la pierderea profesorilor valorosi; - fonduri insuficiente de dezvoltare; - lisa autonomiei scolare in selectarea cadrelor didactice si financiara; - descentralizarea si necunoasterea beneficiilor acesteia ar putea crea si intretine conflicte, care ar dauna procesului instructiv-educativ.
VII. Activitatea metodica in cadrul comisiilor si catedrelor de specialitate. a) Comisia metodica invatatori. Activitatea metodica a pedagogilor s-a desfasurat in bune conditii, cadrele didactice demonstrindu-si competenta in derularea procesului instructiv-educativ. Analiza activitatii se poate face, pornind de la obiectivele prevazute in Planul managerial al scolii. Procesul instructiv-educativ la clasele I-IV s-a desfasurat aplicindu-se Planul cadru pentru clasele I-IV, precum si pe baza planificarilor calendaristice si a proiectarilor unitatilor de invatare. Scemele orare au fost intocmite de directorul adjunct la clasele primare Luca A. respectindu-se criteriile psiho-pedagogice cunoscute. Fiecare invatator a stabilit disciplina optionala a clasei in functie de resursele scolii, de optiunile parintilor si ale elevilor. In scopul prevenirii esecului scolar, precum si stimularii elevilor performanti, toti invatatorii au avut in vedere optimizarea procesului de predare-invatare-evaluare prin ridicarea calitatii predarii si folosirea mijloacelor si metodelor moderne de invatamint, in scopul dezvoltarii gindirii active, creatoare a elevilor. s-au urmarit in mod deosebit stimularea creativitatii si spiritul competitiv al elevilor prin cooptarea acestora pentru a participa la diferite concursuri scolare si extrascolare. Evaluarea elevilor s-a efectuat pe baza descriptorilor de performanta stabiliti conform standardelor nationale pentru Curriculum si Evaluare ininvatamintul preuniversitar. s-a urmarit permanent deplasarea accentului in evaluarea cunostintelor de pe volumul de informatii pe cunostinte durabile, abilitati si capacitatea de a folosi informatia pentru performante intelectuale si practice, pentru creativitate si competivitate. b) Catedra de limba si literatura romana. In anul scolar 2010-2011 membrii catedrei de limba si literatura romana si-au desfasurat activitatea cu rezultate bune, daca tinem cont de examenele finale – bacalaureat, teste cu subiect unic. Din raportul sefei de catedra intocmit de Doschinescu A., retinem ca punctele tar sint urmatoarele: - prestatia profesionala buna a membrelor catedrei (remarcata de catre DGITS la olimpiadele raionale, unde au fost solicitati profesorii liceelor); - interesul pentru formarea profesionala, pe prim plan individual, pentru autoperfectionare, pentru cunoasterea mai buna a capacitatilor intelectuale si afective ale elevilor, a preferintelor si dorintelor acestora de a se apropia mai temeinic de constant si lectura. Punctele slabe at fi: - Participarea sporandica sau departiciparea unor membri ai catedrei la intilnirile metodice; - Lipsa unor proiecte la nivel de catedre; - Lipsa interesului pentru activitati, care care sa evidentieze liceul la nivel de oras, raion(seminare, conferinte, mese rotunde, etc.). c) Catedra de matematica, fizica si informatica. Profesorii de fizica au urmarit in activitatea lor ca elevii sa-si dezvolte capacitati de a intelege si interpreta fenomenele naturale prin prisma sistemelor de legi si principii specifice fizicii, in scopul realizarii unei integrari sociale si profesionale optime. Au urmarit deasemenea sa dezvolte la elevi capacitatile de explorare-investigare a realitatii si de rezolvare de probleme, dezvoltarea capacitatii de comunicare, folosind limbajul specific fizicii, precum si formarea unei atitudini critice fata de efectele stiintei asupra dezvoltarii tehnologice si sociale si a interesului fata de protejarea mediului. Din raportul individual al d-nei Cojan M. Gasim si obiectivele: - promovarea unui sistem de valori la standarde europene; - formarea la elevi a unei atitudini morale, demne si responsabile fata de propria persoana si viata; - asigurarea unei educatii de calitate. Realizarea acestora a fost, dupa aprecierea dumneaei, de 90% In viziunea profesorilor de matematica si informatica modificarile structurale ce au avut loc in ultimii ani in tara noastra (incluziunea elevilor, optimizarile de cheltuieli prin marirea numarului elevilor prin clase)evidentiaza necesitatea reconstructiei invatamintului pe baze noi. In procesul de invatare are scopul de a crea elevilor conditii pentru descoperirea si valorificarea propriilor disponibilitati intelectuale si afective, care sa contribuie la dezvoltarea unei personalitati autonome si creative. Toti membrii catedrei au participat la evaluarea tezelor cu subiect unic la finele semestrelor in clasele liceale, precum si la evaluarea lucrarilor scrise in cadru olimpiadelor scolare. In ceea ce priveste rezultatele obtinute la reze si bacalaureat, au avut loc discutii si dezbateri in cadrul sedintelor de catedra asupra subiectelor si a programului de pregatire sustinuta a elevilor. Toate activitatile catedrei au urmarit cu fidelitate promovarea reformei in invatamint, sensul major al referintelor actuale fiind mutarea accentului de pe predarea de informatii pe formarea capacitatii, luindu-se in calcul atit aspectele sociale ale schimbarii, cit si necesitatile sociale si economice care determina schimbarea. Tema de cercetare –"Structura proiectului unei unitati de invatamint, centrat pe formarea competentilor”. In cadrul atestarii ore publice au prezentat profesorii Pisica V., Jucovschi V. Seminar teoretic a fost organizat de Gulea O. d)Catedra limbi straine Catedra de limbi straine isi caracterizeaza activitatea in anul scolar ce a derulat ca fiind sustinuta, bogata si cu rezultate bune. Profesorii acestei catedre au raspuns promt solicitarii lor in calitate de profesori supraveghetori sau corectori la olimpiadele scolare. Ca un punct important in activitatea catedrei mentionam schimbarile de experienta intre profesorii acestei catedre si profesorii din diferite scoli. La inceputul anului scolar, in primele sedinte de catedra s-a stabilit planul de activitate pe anul in curs, discutindu-se programarea activitatilor metodice si s-au realizat testele predictive, dupa care au fost analizate rezultatele acestora. Membrii catedrei in frunte cu SEFUL CATEDREI Bivol A. au avut ore de pregatire pentru elevii care au sustinut examenul de bacvalaureat, iar rezultatele au fost foarte bune, toti elevii promovati. Deasemenea, in permanenta s-au folosit in orele de curs metode si tehnici de predare noi, s-au folosit materialele din culegeri de metodica moderne si tehnica audio-video. e)Catedra chimie, biologie, geografie. In anul scolar 2010-2011 aceasta catedra si-a desfasurat activitatea conform planului actual, cu activitati ale caror obiective au fost: - cunoasdterea curricumului national; - proiectarea activitatii si a planificarilor semestriale si anuale conform programelor scolare si noilore cerinte; - aplicarea strategiilor didactice formative care sa implice elevii in procesul de predare-invatare-evaluare; - pregatirea materialului didactic necesar; - pregatirea testelor predictive la clasele VII si IX; - pregatirea elevilor pentru concursuri si olimpiade scolare, pentru bacalaureat; Fiecare profesor s-a ocupat in mod constiincios de activitatile de predare-invatare-evaluare-autoevaluare, de pregatirea lectiilor, de activitatile metodico-stiintifice si de perfectionare profesionala, au participat la consfatuiri metodice si la activitatile organizate in catedra. Tema de cercetare "Organizarea proiectului educational la disciplina biologie, geografie si chimie pe relatia pedagogica proiectul-predare-invatare-evaluare in scopul dobindirii de performante scolare”. In cadrul seminarului raional profesoara cu grad superior la chimie Pernai A. a prezentat ora publica cu tema "Structura atomului. Nucleul atomului”.membrii catedrei organizeaza diferite excursii la cele mai pitoresti locuri din republica. Profesorii de la catedra participa la consfatuiri si la sedinte metodice organizate la nivel de sector, elaborarea testelor predictive urmata apoi de analiza rezultatelor obtinute, elaborarea testelor de evaluare in conformitate cu cerintele programei scolare j)Catedra istorie si discipline socio-umane. Activitatea metodica a catedrei de istorie si discipline socio-umane s-a desfasurat in conditii bune, profesorii au aplicat metodologia actuala in didactica moderna in acord cu programele scolare, planificarile si recomandarile facute de inspectorii de specialitate. Au fost studiate programele scolare pe care le-au si aplicat intocmai, au realizat planificarile calendaristice anuale de perspectiva, in mod corect, au dovedit ca pot realiza proiecte ale unitatilor de invatare si ale lectiilor. Predarea-invatarea disciplinelor s-a facut conform planificarilor, iar notarea elevilor a fost ritmica. Tot acest aport a dat posibilitatea absolventilor din acest an sa-si aleaga pentru bacalaureat si obiectul istoria la care au primit note foarte bune. g)Catedra educatie fizica la catedra de educatie fizica s-a respectat planificarea si procesul instructiv-educativ- s-a desfasurat in conditii optime. Elevii au fost pregatiti pentru colocviumul la finele claselor IV, IX, XII. Obtinind note 8-10. deasemenea au participat la foarte multe competitii si concursuri sportive. In cadrul Spartachiadei raionale 2010-2011 s-au obtinut urmatoarele rezultate : Volei(baieti)– locul doi Fotbal – locul trei Volei (fete) – locul IV Baschet (baieti) – locul IV Tenis de masa – locul V Aria curriculara arte si tehnologii. Tema de cercetare "Dezvoltarea creativitatii elevilor in cadrul lectiei”. Profesoara Miron E., profesorul Catana A. a organizat diverse expozitii cu lucrarile elevilor confectionate la orele de educatie tehnologica si cercul "Miini dibace” -
Категория: Мои файлы | Добавил: liceul-ialoveni
Просмотров: 5558 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 3.3/3 |
Всего комментариев: 0
dth="100%" cellspacing="1" cellpadding="2" class="commTable">
Numele *:
Email:
Codul *:

Copyright MyCorp © 2024 Сайт управляется системой uCoz